Πρωτάκουστο μπορεί να ακούγεται σε πολλούς το εγχείρημα της υλοποίησης ενός υδάτινου διαύλου, που θα συνδέει τον Δούναβη με τον Αξιό ποταμό!
Και όμως, το συγκεκριμένο εγχείρημα προωθείται από την Κίνα στην περιοχή μας, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και θα συνδέει τη Μεσόγειο θάλασσα, μέσω του Αξιού στη Θεσσαλονική, με τον Δούναβη και το υπάρχων δίκτυο μεταφορών στην Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα. Για να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο, από όπου περνάει αυτός ο υδάτινος δρόμος, πρέπει όπως είναι φυσικό να δημιουργηθούν τεράστια έργα υποδομής, κάτι που δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν οι βαλκανικές χώρες.
Το συγκεκριμένο έργο προβλέπει δημιουργία ενός πλωτού διαδρόμου από τον Θερμαϊκό κόλπο μέσω του Αξιού που διασχίζει τα Σκόπια (Βαρντάσκα) και διασύνδεση του με τον ποταμό Μοράβα στη Σερβία και από εκεί στον Δούναβη. Στόχος η μεταφορά φορτίων από τις χώρες της Ανατολής προς την Ευρώπη σε μικρότερο χρονικό διάστημα και με χαμηλότερο κόστος.
Το όφελος σε χρόνο από αυτόν τον πλωτό διάδρομο υπολογίζεται σε 3,5 μέρες, σε σύγκριση με το λιμάνι του Ροτερνταμ στην Ολλανδία, ενώ ταυτόχρονα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, όπου τα φορτηγά πλοία είναι αναγκασμένα πολλές φορές να περιμένουν για ώρες ή και ημέρες.
Επιπλέον το συγκεκριμένο έργο θα μειώσει την γεωπολιτική αξία της Τουρκίας.
Ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά, προβλέπονται η εκβάθυνση και η διαπλάτυνση του μήκους 275 χλμ. στο έδαφος της Ελλάδας και της Βαρντάσκα Αξιού και του μήκους 346 χλμ. (Σερβία) Μοράβα, που καταλήγει στον Δούναβη. Με βάση προμελέτες που έχουν καταρτίσει οι Σέρβοι, θα χρειαστεί να παρακαμφθούν οι πόλεις Σκόπια της Βαρντάσκα με κανάλι μήκους 35 χλμ., το Νις και το Κράλιεβο της Σερβίας, με παρακαμπτηρίους μήκους 15 και 73 χλμ., αντιστοίχως.
Να επισημανθεί ότι η ιδέα της πλωτής λεωφόρου που θα συνδέει την Κεντρική Ευρώπη με το Αιγαίο έρχεται από πολύ παλιά, από τον 19ο αιώνα, και πιστώνεται στους Αψβούργους της Αυστροουγγαρίας, που ήθελαν να διασυνδέσουν τη Βιέννη με τη Μεσόγειο.
Και όμως, το συγκεκριμένο εγχείρημα προωθείται από την Κίνα στην περιοχή μας, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και θα συνδέει τη Μεσόγειο θάλασσα, μέσω του Αξιού στη Θεσσαλονική, με τον Δούναβη και το υπάρχων δίκτυο μεταφορών στην Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα. Για να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο, από όπου περνάει αυτός ο υδάτινος δρόμος, πρέπει όπως είναι φυσικό να δημιουργηθούν τεράστια έργα υποδομής, κάτι που δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν οι βαλκανικές χώρες.
![]() |
| Δούναβης ποταμός |
Το συγκεκριμένο έργο προβλέπει δημιουργία ενός πλωτού διαδρόμου από τον Θερμαϊκό κόλπο μέσω του Αξιού που διασχίζει τα Σκόπια (Βαρντάσκα) και διασύνδεση του με τον ποταμό Μοράβα στη Σερβία και από εκεί στον Δούναβη. Στόχος η μεταφορά φορτίων από τις χώρες της Ανατολής προς την Ευρώπη σε μικρότερο χρονικό διάστημα και με χαμηλότερο κόστος.
![]() |
| Ποταμός Μοράβας |
Το όφελος σε χρόνο από αυτόν τον πλωτό διάδρομο υπολογίζεται σε 3,5 μέρες, σε σύγκριση με το λιμάνι του Ροτερνταμ στην Ολλανδία, ενώ ταυτόχρονα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, όπου τα φορτηγά πλοία είναι αναγκασμένα πολλές φορές να περιμένουν για ώρες ή και ημέρες.
Επιπλέον το συγκεκριμένο έργο θα μειώσει την γεωπολιτική αξία της Τουρκίας.
Ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά, προβλέπονται η εκβάθυνση και η διαπλάτυνση του μήκους 275 χλμ. στο έδαφος της Ελλάδας και της Βαρντάσκα Αξιού και του μήκους 346 χλμ. (Σερβία) Μοράβα, που καταλήγει στον Δούναβη. Με βάση προμελέτες που έχουν καταρτίσει οι Σέρβοι, θα χρειαστεί να παρακαμφθούν οι πόλεις Σκόπια της Βαρντάσκα με κανάλι μήκους 35 χλμ., το Νις και το Κράλιεβο της Σερβίας, με παρακαμπτηρίους μήκους 15 και 73 χλμ., αντιστοίχως.
Να επισημανθεί ότι η ιδέα της πλωτής λεωφόρου που θα συνδέει την Κεντρική Ευρώπη με το Αιγαίο έρχεται από πολύ παλιά, από τον 19ο αιώνα, και πιστώνεται στους Αψβούργους της Αυστροουγγαρίας, που ήθελαν να διασυνδέσουν τη Βιέννη με τη Μεσόγειο.
Πηγή: pronews.gr



0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για οποιαδήποτε πληροφορία η βοήθεια μη διστάσετε να επεικοινωνήσετε μαζί μας μέσω της σελίδας μας στο facebook. https://www.facebook.com/aksioperiergo/